Na 8. Kongresu učitelja i nastavnika matematike održanom od 3.- 5. srpnja 2018. na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu predavanje je održala i učiteljica matematike Zvjezdana Martinec, prof. na temu Konstrukcije trokuta pomoću digitalnog šestara i digitalnog ravnala na interaktivnoj ploči.
Interaktivna ploča pretvara tradicionalnu školsku ploču u interaktivan uređaj za podučavanje. Svojim karakteristikama ploča može unaprijediti nastavu što se posebno odnosi na lakše razumijevanje i povezivanje gradiva matematike. Raznim animacijama i primjerima podiže se kvaliteta i raznolikost nastavnog predmeta ali i nastavnog procesa. Prikaz gradiva putem takve ploče znatno je poboljšan te se povećava zainteresiranost i motivacija učenika za matematiku.
Ploča nam daje mogućnost crtanja, pisanja, konstruiranja što pogoduje interaktivnoj nastavi kakvoj težimo. Korištenjem digitalnih alata interaktivne ploče dobivene konstrukcije su pregledne, uredne i precizne.
Ivan Bingula, učenik šestoga razreda Osnovne škole Popovača izvodi tri osnovne konstrukcije trokuta, konstrukcije prema poučku o sukladnosti SSS, SKS i KSK.
Učenik temeljito objašnjava svaki korak konstrukcije: analizu, konstrukciju te dokaz i raspravu. Prilikom konstruiranja vješto koristi digitalni alat interaktivne ploče. Postupak konstruiranja učenik detaljno opisuje, a dobivene konstrukcije matematički su precizne i točne.
Prema dobivenoj suglasnosti roditelja video zapis se može objaviti na nekom od portala za učenje kako bi učenicima olakšali učenje i izvođenje triju konstrukcija trokuta.
Nastalim materijalom postignut je jedan od ciljeva obrazovanja da učenici što bolje upoznaju, koriste i razvijaju svoje sposobnosti. Ovakvim načinom rada razvijamo i matematički rječnik, a ne samo korištenje interaktivne ploče.
Učenik je aktivni sudionik nastavnog procesa, a ne pasivni slušatelj.
Izvor: